19‏/04‏/2010

شخبطة

صندوق الرسائل لديك مستخدم بنسبة 99%

ـــــــــــــــــــــ

انا بعشق 3 حروف اوي ..
" ح ر ة "..

" وجهة نظر احترمها و ان كنت لا اوافق عليها " ..
يمكن دي اكتر جمله بقيت اردده دلوقتي .. يمكن عشان مجال دراستي بيحتم عليا اني لازم اتعود عليها .. اني اعيش بيها ..
يمكن هروب من الزعل .. اني لما يحصل فيا موقف من حد اردد الجمله دي فاسكت الوجع ..
يمكن عشان ابرر لنفسي اي رد فعل سيئ ممكن اعمله في حد طلع اقل بكتييييييييييييييير مما كنت بتخيل ..


ــــــــــــــــــــ
قلتلها :
انتِ : 25
هو : 25

انا بقي : 50 ..

دلوقتي اقدر اقولها ..انتوا العدد اللي يريحكوا .. انا هاكتفي بواحد او اتنين او كفايا انا بس ..

و هنضحك برضه زي ما ضحكنا لما قلت 50 ..!!

ــــــــــــــــــــــ

لا تتحدي انسان ليس لديه شيئ ليخسره ..
لا تتحدي انسان ليس لديه شيئ يخسره ..

اللام هنا للتوكيد ..

ياتري فعلا احنا ممكن نوصل لمرحله ان مش يبقي لدينا شيئ لنخسره ..

ـــــــــــــــــــــ

طب خلي الدنيا تضايقك يوم .. و شوف انا هاعمل ايه في الدنيا .. !!

: )

.............

انا بمقت وسيله الاتصال اللي اسمها تليفون .. و مشتقاته من الموبايل ..

بكره اسمع " الله عليك يا سيييييييييدي"..
و عندي قدرة اني ارفع سماعة التليفون و ميهمنيش حد ..

و بكره في حياتي السؤال " انتوا مبتردوش ليه ..؟ "
لان الاجابه اللي بيبقي نفسي اقولها ..
" وانتوا مالكوا ..؟؟

و قفل الموبايل عندي بقي هو الطبيعي .. و مش الطبيعي انه يبقي مقفول ..
و بحب اقفل الموبايل و انا نايمه عشان مش بحب الازعاج .. و عشان لو حد كلمني بالليل او و انا نايمه ممكن ارد عليه و اعامله اسوأ معاملة ..

و اضيع كارتي كله علي الماسيجات افضل بكتير من اني اكلم حد ..


ــــــــــــــــــــ


لو يوم ما حستش بأمان يبقي انا لزمتي ايه .. ده انا في حياتك جيت عشان ابقي اللي نفسك فيييييه .. و اكتر من اللي بتحلم انت بيه يا حبيبي .."

بعشق اغاني حماقي كلها ..

روائع ..


ـــــــــــــــــــ

مبيهمنيش حاجه ..
او بمعني اصح مبقاش يهمني حاجه ..
معنديش مشاكل اني املي الفيس بوك نوتز .. او املي البوح بمشاركاتي ..
و بقي اسهل كلمة " اعلي ما في خيل اي حد يركبه " ..

و مش فارقه معايا وجهة نظر الناس فيا .. لان الحمدلله مافيش حد احسن مني و انا مش احسن من اي حد ..

ــــــــــــــــــ

قالها : متوصنيش .. علي حبي ليك
قالتله : و اني احبك .. و لكن

........

اظن ان فكرة اني اتقبل في القسمين و اختار صحافة بالنسبه لناس كتير هي من عجائب الدنيا السبع ..
بس هعمل ايه في " اذاعه و تلفزيون " ..

و غريب الامر ان فيه ناس جواها عايزاني ادخل قسم اذاعه رغم ان فكرتهم عن اعلام .. سعد الصغير و محمد صبحي و عمرو دياب و تامر كل مرة اشوفك فيها ..

و هاعمل اللي يريحني .. !!


ــــــــــــــــــ

تسألوني الحلم ..؟
أفلس بائع الأحلام ..

اقتباس بقوة ..

من الجمل اللي وقفت قدامها ..
فعلا ..؟؟
البياع فلّس ..
طب ليه ..؟؟

مصنع الاحلام خلص .. !!

ــــــــــــــــــ

عارف فلان .. اه
عاشرته .. لا

يبقي انت اهبل عشان صدقته ..

طيب لازم الانسان يعيش مع الانسان اد ايه عشان يقول انه "عاشره " ..


ـــــــــــــــــ

هو انا ممكن انزل الكليه مخصوص يوم الثلاثاء عشان احضر الحفلة .. لمجرد اني هتبسط .. ؟!

ــــــــــــــــــ

نسيت الناس معاك انت ..
حبيبي الدنيا و انا جنبك عليا تهون ..

فعلا ..؟

الناس اذا هنت عليهم هانوا عليك .. !!

ــــــــــــــــــ

رملة × بحر

!!

ـــــــــــــــ

جاوز الظالمون المدي ..

أوي يعني .. !!

ـــــــــــ

فيه فار ميت ..
مش مشكله ..

هو فيه حد بيتعزم في بيته ..!!

ــــــــــــ

هو احنا ليه بنعمل تاج للناس في النوت بتاعتنا ..؟
طيب مش بنعمل لكل اللي عندنا .. طب هل اللي بنعملهم غاليين علينا ..؟؟ ولا احنا عايزينهم يقروا الكلام ده ..؟؟ ولا هما اهم ناس يهمونا يقروا .. و لا كاتبين حجات عايزنهم يقروها .. رمي كلام يعني ..؟؟
و لا يمكن عايزين نحس بان احنا عباس العقاد في كتابتنا ..؟؟


ــــــــــــ

من التحرير في العصر..
لرمسيس بالليل ..
لعباس العقاد بعد التراويح ..
لمحطة الاوبرا حيث الفضااااااااااااااااا و احلي قعدة بتبقي في الاوبرا ..
لمحطة الجامعة
لاسكندرية ..
و سيتي ستارز ..

يا قلبي لا تفرح ..


ــــــــــــــــ

تم
تم
تم
تم
تم

هو احنا امتي هنبطل نفاق ؟
...



Linah El-shrief
...


ايمو مكببر



Friday, October 3, 2008 at 3:49pm

ليست هناك تعليقات: