10‏/09‏/2008

يستحق اكتب عن " قلبي " ..

سبحان الله ..
قلب الانسان مش في ايديه فعلا ...

دايما شايفه ان بكل بساطه مش مطلوب مني اتحكم في
قلبي الا في شئ واحد بس مش مهم لاي حد غيري ..
مؤمنة اوي ان ايديا في ايديا اهو .. قدام عيني .. اقدر افتحها .. اقفلها .. ان شاء الله اكسرها ..

بس
القلب ..
لالا ..
القلب ده جوا..
مش ينفع امسكه بايديا فقوله :روح يا
قلبي شمال .. اقف يا قلبي هنا و مش تتحرك نهائي ..
لو كان المفروض اتحكم في
قلبي كان بقي مكان ايدي ..
قدام عيني .. فاقدر افتحه .. اقفله .. ان شاء الله اكسره ..

عادي براحتي .. "
قلبي يعني " ..

و انا من النوع اللي لما بضحك .. بحاول لما اكون وسط ناس معينة اكتم ضحكتي اوي .. عشان بضحك من قلبي .. فبضحك اوي اوي يعني .. ممكن اسمع ابعد منطقة عن المنطقة اللي انا واقفه فيها ..



فمش بعرف اضحك من
قلبي من حد مخنوقة منه ..
بيصعب عليا الناس اللي بكون زعلانه منهم حبه و مش حاسيين هما بكده ..


فيكلموني ..
و يدلعوني ..
و يهزروا معايا ..

و يضحكوا ..
و انا احاول ازق الضحكة عشان خاطر حاجة واحده بس .. "
الدلع " ..

بتطلع وحشة ..
و بيفرحني ان فضيحة ضحكتي بتبقي ورا شاشة ..
و بيسهل سمايل انه يداريها ..

ده غير ان ربك بيسترها يعني ..





هو مش ينفع في يوم اقدر افتحه و العب فيه شويه فاخليه "
براحتي انا " ..
اقوله : يا
قلبي اضحك من قلبك دلوقتي .. فيضحك ..
اقوله : حقك تزعل ... لالالا استنوا .. اهو
قلبي ده الله يجازيه يعني في الزعل ميتوصاش .. مابيصدق يعني .. مش محتاج ضبط في المواضيع دي بالذات ..


انا ماديا .. بخاف علي عيني اوي .. بحبها اكتر حاجة بجد ..
معنويا بقي .. فانا بكل فخر "
وممكن ناس تعتبرها غرور عادي مش بزعل من دي .. أوقات أصلا بحسني مغرورة " .. كنت بقول بكل فخر بافخر ان احب شئ معنوي عندي هو " قلبي " ..
مش "
القلب " .. لا " قلبي انا " .. ماليش دعوة بقلوب الناس ..


خاف عليك بقي عشاني يا "
قلبي " ..
و افـرح ..


ليست هناك تعليقات: